Bedriftsanalyser

Konkurrentanalyse
skaff deg innsikt

En konkurrentanalyse kartlegger og sammenligner ditt selskap med dine største konkurrenter i henhold til lønnsomhet, effektivitet, utvikling, størrelse samt markedsposisjon.

Konkurrentanalyse er en skreddersydd analyse hvor man har mulighet til å definere de viktigste konkurrentene på markedet, og sammenligne dem på en rekke vesentlige økonomiske faktorer.

Vil du vite hvilke konkurransefortrinn konkurrentene dine har på deg og ditt selskap?
Lurer du på hvorfor det går så bra med din største konkurrent?
Hva er det andre gjør som du ikke gjør?

Våre rådgivere står parate til å hjelpe deg idag.

Skaff deg full kontroll på dine konkurrenter sammen med oss

En konkurrentanalyse fremhever styrker og svakheter din bedrift har i forhold til dine konkurrenter.

Det hjelper deg med beslutningsgrunnlaget du trenger for å ta de riktige strategiske valgene for din bedrift.

Ofte stilte spørsmål om konkurrentanalyse

Pris?

En konkurrentanalyse koster

Verdivurdering 12 990 Nok
Konkurrentanalyse 12 990 Nok
Bransjeanalyse 12 990 Nok
Partneravtale ( minimum 5 analyser pr år) Kontakt oss for pris
Priser på våre bedriftsanalyser

Hvor lang leveringstid er det på en konkurrentanalyse?

Det tar maks 7 arbeidsdager fra du bestiller til du har mottatt din konkurrentanalyse i retur pr epost

Hva trenger dere av meg for å kunne gjennomføre en konkurrentanalyse?

1. Vi trenger riktig bransjekode på ditt selskap (Nace)

2. Vi vil automatisk sammenligne ditt selskap opp mot dine fem største konkurrenter.
Dersom du har navngitte konkurrenter du vil at vi fordyper oss ekstra på så trenger vi navn på 1-5 konkurrenter du ønsker å ha med i sammenligningsgrunnlaget

NACE oversikt

Vi har flere bransjekoder vi jobber under, hva da?

Hver analyse må ta utgangspunkt i èn bransjekode.
Du kan enten velge hovedbransje for selskapet eller gjennomføre flere analyser mot ulike bransjer.

Vil jeg kunne se resultater og markedsandeler på mitt eget selskap og våre konkurrenter?

Ja du vil få en angitt prosent for dine markedsandeler, og samme for dine konkurrenter

Hva er kravet for at vi skal kunne gjennomføre en konkurrentanalyse mot en konkurrent?

Konkurrentene må ha offentlig tilgjengelige regnskaper

Hvor mange konkurrenter kan jeg gjennomføre konkurrentanalysen mot?

En bransjeanalyse tar utgangspunkt i dine fem største konkurrenter.
Dersom du ønsker å se ditt eget selskap i sammenheng med hele bransjen så bestiller du en bransjeanalyse

Bestill også :

Bransjeanalyse: La oss sjekke hvordan bedriften din ligger an i bransjen

En bransjeanalyse sammenligner egen virksomhet med ønsket bransje, og alle bedrifter innen den valgte bransjen.

Analysen gir deg mulighet til å avdekke dine styrker og svakheter i forhold til bransjen generelt, slik at du kan iverksette tiltak før konkurrentene.

Sky Group Bransjeanalyse

Verdivurdering av din bedrift

Vurderer du å gjøre oppkjøp?
Kanskje skal du selge aksjer i eget selskap, innhente eller investere kapital?
Frigjøre midler eller omstrukturere selskapet? Da bør du få gjennomført en verdivurdering.

Beregning av selskapsverdi er en øvelse som krever innsikt og faglig økonomisk kompetanse.

Her kan du finne din næringskode: https://www.brreg.no/bedrift/naeringskoder/