Bedriftsanalyser

Verdivurdering
ta tempen på selskapet!

Våre profesjonelle analytikere har gjennomført over 20 000 verdivurderinger på europeiske selskaper.



Hos oss kan du være trygg på at din bedrift får en profesjonell vurdering, og at du blir en fornøyd kunde.

Våre rådgivere vil følge din prosess fra bestilling til endelig resultat foreligger.

Verdivurdering Sky Group

Sammen med våre analytikere finner vi verdien på din bedrift

Vurderer du å gjøre oppkjøp, selge aksjer i eget selskap, innhente eller investere kapital? Frigjøre midler eller omstrukturere selskapet? Da bør du få gjennomført en verdivurdering.

Det finnes mange grunner for at du som bedriftseier trenger å vite verdien på din bedrift.
Beregning av selskapsverdi er en øvelse som krever innsikt og faglig økonomisk kompetanse.

Hvorfor verdisette din bedrift?

Ønsker å ta tempen på selskapet og vite om selskapet går i riktig retning

Vurderer du å selge hele eller deler av selskapet, og må fremvise selskapets økonomiske tilstand til potensiell kjøper så en en verdivurdering veien å gå. Trenger å få fastsatt en verdi på selskapet som utgangspunkt for forhandlinger ved et eventuelt salg

Vurderer å kjøpe et selskap å trenger kunnskap om selskapets økonomiske tilstand

Trenger økonomiske data på grunn av endringer i partnerskap

Trenger selskapets verdi på grunn av skattespørsmål, arv eller andre grunner

Ofte stilte spørsmål

Pris: Hva koster en verdivurdering

Verdivurdering 12 990 Nok
Konkurrentanalyse 12 990 Nok
Bransjeanalyse 12 990 Nok
Partneravtale ( minimum 5 analyser pr år) Kontakt oss for pris

Hvor lang tid tar det fra man gjør en bestilling til verdivurderingen er ferdig?

Fra du bestiller til du mottar verdivurderingen i retur pr epost tar det maks 7 arbeidsdager.

Hvilken dokumentasjon trenger jeg å levere for å få utført verdivurderingen?

Det meste av informasjonen som trengs har våre analytikere tilgang på via åpne kilder. Du kan med fordel sende oss følgende dokumentasjon:

1. Årsregnskap 3 siste år.
2. Budsjett estimat 3-5 år frem i tid.
3. Eventuelt skjulte verdier som ikke vil være synlige i et regnskap eller et budsjett

Hva er skjulte verdier?

Eksempel på skjulte verdier kan være varemerke, teknologi, patenter og attraktive avtaler som gir selskapet merverdi.

Kan dere gjennomføre verdivurdering på alle type selskaper?

Vi kan verdivurdere de fleste selskaper foruten Holdingselskaper og eiendomsselskaper. Kravet for gjennomføring av en verdivurdering er at vi har informasjonen vi trenger tilgjengelig.

Kan dere verdivurdere selskaper som har hovedkontor utenfor Norge?

Vi verdivurderer de fleste selskaper innenfor Europa. Ta kontakt med oss for en avklaring i ditt tilfelle.

Hvem gjennomfører verdivurderingen for min bedrift?

Det vil være flere analytikere som jobber med akkurat din bedrift og analyse for å sikre kvalitet i alle ledd. Våre analytikere jobber i team.

Hvordan verdsette en bedrift?

Våre vurderinger og rapporter er laget og gjennomført av erfarne analytikere som undersøker historiske resultater 10 år tilbake i tid.
Dette blandet med hvordan sektoren har utviklet seg i fortid samt predikerer analyser for fremtiden basert på makroøkonomiske trender. Vi benytter DCF modellen (=Discounted Cash Flow).

Hva er DCF modellen?

En diskontert kontantstrømmodell (“DCF-modell”) er en type finansiell modell som verdsetter et selskap ved å forutsi dets fremtidige kontantstrømmer for å komme frem til en nåværende verdi. DCF utmerker seg ved å være både mye brukt i akademia og i praksis.

wikipedia

Kanskje du også ønsker:

Skaff deg full kontroll på dine konkurrenter sammen med oss

En konkurrentanalyse fremhever styrker og svakheter din bedrift har i forhold til dine konkurrenter.

Det hjelper deg med beslutningsgrunnlaget du trenger for å ta de riktige strategiske valgene for din bedrift.

Sky Group Bransjeanalyse

Bransjeanalyse:
La oss sjekke hvordan bedriften din ligger an!

En bransjeanalyse sammenligner egen virksomhet med ønsket bransje, og alle bedrifter innen den valgte bransjen.

Analysen gir deg mulighet til å avdekke dine styrker og svakheter i forhold til bransjen generelt, fordi du skal kunne iverksette tiltak før konkurrentene.