3. oktober 2022
Snapper - Hele Norge rekrutterer!
«Hele Norge rekrutterer» er det norske slagordet til den nye plattformen som lanseres av det digitale rekrutteringsselskapet Sky Group. Dette er plattformens andre lansering. Den allerede populære plattformen lyder navnet, Snapper City. Plattformen vil ha en «soft launch tidlig i Oktober», men den offisielle åpningen av Snapper versjon 2.0 skjer 18. Oktober 2022.
Hva er Snapper City?
Snapper ble første gang lansert i januar 2021 og har frem til nå vært et sted for å registrere egen jobbprofil. Ved å ha en personlig profil på plattformen Snapper City, så har man hatt mulighet for å eksponere seg selv i den grad man selv ønsker. Brukerne kan velge mellom åpen eller anonym profil. Versjon 2.0 endrer det meste fra dagens versjon av plattformen og gir nå mer makt til jobbsøkeren.
Hvorfor registrere seg i Snapper?
- Man ønsker å få jobbtilbud fra Snapper sitt eget rekrutteringspanel.
- Man ønsker å motta jobbtilbud fra norske arbeidsgivere
- Man ønsker å avsjekke verdien på egen jobbprofil ute i arbeidsmarkedet. Dette kan man avsjekke ved at man inne i Snapper kan se hvilke bedrifter som har vært inne å sett på egen profil.
- Snapper gir kandidatene mulighet til å se antall besøk man har hatt på profilen fra arbeidsgivere eller rekrutterer/Headhuntere. Dersom man ønsker å registrere profilen som anonym må potensielle arbeidsgivere sende forespørsel til kandidaten for å få innsyn.
- Se hvilke bedrifter som er aktive på søk etter arbeidskraft.
- Snapper vil jevnlig ha lanseringer med nye og spennende funksjoner. Snapper skal bli med jobbsøkeren inn i fremtiden.
Moderne plattform
Snapper blir en topp moderne løsning med samme tech-stack som blant annet benyttes i andre plattformer som Facebook, Amazon, WordPress, Wikipedia, Tumblr, IBM og Oracle.
Snapper er ikke bare moderne med tanke på teknologien, men også når det kommer til innhold. eksempelvis har Snapper valgt bort kjønn og benytter isteden Pronomen. Snapper har siden første lansering droppet ordet CV og isteden benyttet ordet Jobbprofil. Selskapet var det første som gjorde denne endringen i profesjonell sammenheng i rekrutteringsbransjen i Norge, og man ser nå at større og mer kjente aktører hopper etter.
Snapper vraker «jobbsøker fenomenet» og erstatter dette med Snapper sitt eget rekrutteringspanel.
Snapper har vraket «jobbsøker fenomenet». Færre og færre søker jobb på den tradisjonelle måten ved hjelp av en stillingsannonse. I dag blir jobbsøkeren matchet opp med arbeidsgivere på flere ulike måter. Den mest brukte er rekrutterer som tar direkte kontakt med kandidat. Antallet arbeidsgivere som finner riktig kandidat ved hjelp av stillingsannonser er ikke som det engang var. Man ser derimot at en annonse plassert på riktig sted kan gi langt bedre effekt.
Snapper skal gjøre rekruttering til delingsøkonomi
Jobbsøkere i Snapper slipper å søke på jobber. Snapper har et eget rekrutteringspanel som jobber aktivt for alle som registrerer seg i plattformen. Rekrutteringsteamet til Snapper består til enhver tid av et snitt på 40 senior og junior rekrutteringsrådgivere foruten alle eksterne arbeidsgivere som kjøper lisens til plattformen og på egen hånd opererer som rekrutterere.
Ved lansering av versjon 2.0 slipper Snapper nå inn norske arbeidsgivere som gjør livet enda lettere for norske og svenske jobbsøkere. Det er et kjent fenomen innad i rekrutteringsbransjen og blant norske arbeidsgivere at en annonse i mindre og mindre grad gir verdien man er ute etter i jakten på arbeidstakeren.
Snapper har tro på relasjoner. På utviklingsbordet hos Team Snapper ligger det svært spennende funksjoner som vil gi arbeidsgivere og jobbsøkere et unikt verktøy. Verktøyet vil utnytte verdien av relasjoner på en måte som aldri har vært gjort tidligere. Airbnb har gjort våre private hjem til delingsøkonomi, Foodora har gjort mat til delingsøkonomi. Nå kommer Snapper å gjør rekruttering til delingsøkonomi.
«Hele Norge rekrutterer» er en spennende visjon som kommer til å endre måten vi matcher jobb og kandidat på i fremtiden.
Verdien for arbeidsgiver.
Endelig skal norske bedrifter få den hjelpen de fortjener når det kommer til å innhente riktig personell. Dette skal de få ved hjelp av moderne grønn teknologi som står i stil med verdensbildet vi lever i.
Snapper tar de første bedriftene inn i plattformen i Oktober 2022. Snapper har allerede venteliste for bedrifter som ønsker seg inn. Allerede før ny lansering har over tusen norske jobbsøkere registrert seg i plattformen. Du kan be om å få din bedrift oppført på venteliste ved å kontakte support@snapper.city
Hvordan skal plattformen finansieres?
Sky Group er stolte over å kunne presentere en millionsatsing som selskapet eier 100% selv uten finansiering fra tredjepart. Videre utvikling av Snapper skal skje via annonsering & lisensinntekter fra bedriftskunder. Sky Group har med denne plattformen blitt et SaaS selskap. (Saas- Software as a service)
De aller færreste teknologiselskapet går i pluss ved utgivelse av egenutviklet teknologi og plattformer. Sky Group går igjen foran å viser at det umulige er mulig.
«Saas er en av verdens beste forretningsmodeller»
Mikael Tarnawski-Berlin, Carnegie Fonder.
Annonsering.
Snapper vil i starten slippe kun noen få annonsører inn på plattformen. Annonsene skal være relevante og gi verdi for jobbsøkeren. Ønsker din bedrift å annonsere på forsiden av Snapper? Kontakt oss på support@snapper.city for mer informasjon.
Internasjonal plattform.
Snapper har allerede «Patent pending» utenfor Norges grenser og med det internasjonale slagordet: «Snapper – The future of recruiting» så forstår man hvor Snapper har tenkt å ta veien. Norge og Sverige er først ute, men Snapper snuser allerede på nye territorier. Snapper er kanskje det mest skalerbare forretningskonseptet i Norge akkurat nå på grunn av sin digitale drift av hele forretningskonseptet. Snapper sine rekrutterere sitter plassert rundt i hele verden, så Snapper er klar for hva en som måtte komme.
Snapper er per i dag åpen for det norske og det svenske markedet. Den engelske versjonen er en av flere jobber som ligger på utviklingsbordet til Team Snapper akkurat nå.
Hvem har utviklet Snapper?
Per i dag er det et team på 6 personer som står bak arbeidet med Snapper. Et millionprosjekt som Snapper krever god kompetanse på flere områder. I Snapper sitt team finner vi både interne og eksterne ressurspersoner som bidrar med alt fra prosjektledelse til webdesign og utvikling. Det er Sky Group sin egen Gründer, Heidi Alice Vennevik som står bak ideen og kravspesifikasjonen for Snapper City. Vennevik jobber også som prosjektleder for Snapper i tett samarbeid med daglig leder, Linda Bræin og utviklingsteamet. Snapper blir levert av norske designere og utviklere.
Forandrer fremtiden.
Sky Group har fra selskapet så dagens lys vært et selskap som har gått i bresjen for endringer i rekrutteringsbransjen. De var først ute med å digitalisere hele rekrutteringsprosessen i Norge, og nå skal Snapper endre måten vi matcher jobb og kandidat på. Ved hjelp av relasjoner oss mennesker imellom skal Snapper utvikle funksjoner som gjør at vi kan hjelpe hverandre med jobbjakten til tross for at man ikke har tittelen rekrutterer eller headhunter. Snapper vil gjøre rekruttering mer allment for dette er en bransje som blir sterkere og mer verdifull jo flere nettverk som blir involvert.
Få svar på hvor attraktiv du er på jobbmarkedet ved å registrere deg i Snapper: www.snapper.city