En konkurrentanalyse koster
Verdivurdering | 9 990 Nok |
Konkurrentanalyse | 9 990 Nok |
Bransjeanalyse | 9 990 Nok |
Partneravtale ( minimum 5 analyser pr år) | Kontakt oss for pris |
Konkurrentanalyse er en skreddersydd analyse hvor man har mulighet til å definere de viktigste konkurrentene på markedet, og sammenligne dem på en rekke vesentlige økonomiske faktorer.
Vil du vite hvilke konkurransefortrinn konkurrentene dine har på deg og ditt selskap?
Lurer du på hvorfor det går så bra med din største konkurrent?
Hva er det andre gjør som du ikke gjør?
Våre rådgivere står parate til å hjelpe deg idag.
En konkurrentanalyse fremhever styrker og svakheter din bedrift har i forhold til dine konkurrenter.
Det hjelper deg med beslutningsgrunnlaget du trenger for å ta de riktige strategiske valgene for din bedrift.
En konkurrentanalyse koster
Verdivurdering | 9 990 Nok |
Konkurrentanalyse | 9 990 Nok |
Bransjeanalyse | 9 990 Nok |
Partneravtale ( minimum 5 analyser pr år) | Kontakt oss for pris |
Det tar maks 7 arbeidsdager fra du bestiller til du har mottatt din konkurrentanalyse i retur pr epost
1. Vi trenger riktig bransjekode på ditt selskap (Nace)
2. Vi vil automatisk sammenligne ditt selskap opp mot dine fem største konkurrenter.
Dersom du har navngitte konkurrenter du vil at vi fordyper oss ekstra på så trenger vi navn på 1-5 konkurrenter du ønsker å ha med i sammenligningsgrunnlaget
Hver analyse må ta utgangspunkt i èn bransjekode.
Du kan enten velge hovedbransje for selskapet eller gjennomføre flere analyser mot ulike bransjer.
Ja du vil få en angitt prosent for dine markedsandeler, og samme for dine konkurrenter
Konkurrentene må ha offentlig tilgjengelige regnskaper
En bransjeanalyse tar utgangspunkt i dine fem største konkurrenter.
Dersom du ønsker å se ditt eget selskap i sammenheng med hele bransjen så bestiller du en bransjeanalyse
En bransjeanalyse sammenligner egen virksomhet med ønsket bransje, og alle bedrifter innen den valgte bransjen.
Analysen gir deg mulighet til å avdekke dine styrker og svakheter i forhold til bransjen generelt, slik at du kan iverksette tiltak før konkurrentene.
Vurderer du å gjøre oppkjøp?
Kanskje skal du selge aksjer i eget selskap, innhente eller investere kapital?
Frigjøre midler eller omstrukturere selskapet? Da bør du få gjennomført en verdivurdering.
Beregning av selskapsverdi er en øvelse som krever innsikt og faglig økonomisk kompetanse.